WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

Starbucks zet vol in op relatiemarketing. I hate to say I told you sooooooo…

/, klant waardering, Klantenbinding, relatiemarketing/Starbucks zet vol in op relatiemarketing. I hate to say I told you sooooooo…

Starbucks zet vol in op relatiemarketing. I hate to say I told you sooooooo…

Starbucks zet vol in op relatiemarketing

Starbucks zet vol in op relatiemarketing

Vergeef me mijn cocky-ness maar soms is het heerlijk om gelijk te hebben 🙂  Starbucks’ Global chief strategy officer Matt Ryan zet vol in op lange termijn strategie omdat kortingen en on the go marketing acties niet rendabel zijn. Kippenvel van nek tot m’n kuiten mensen. Dus waar wacht je nog op? Tenzij jij het beter denkt te weten dan een van de meest succesvolle ketens ter wereld… En ohja meneer Ryan werkte daarvoor bij Disney als senior VP Brand Franchise en Customer Relationship Management, zegmaar het beste relatiemarketing ter wereld.

Geen zin om te lezen? Luister hier de podcast over Starbucks’ ommezwaai naar klantenbinding:

Korte termijn korting marketing werkt niet

rechten Fortune.com

Wat ze gaan doen is digitaal de relatie tussen klant en merk versterken.

“The long-term strategy is something that is going to build over time, and it’s part of an ongoing shift in our marketing, from a short-term ‘one and done’ focus to a sustained platform, ongoing relationship focus with our customers.”

Starbucks geeft één op één op relevante persoonlijke aanbiedingen die aan moeten spreken. Relatiemarketing ten top. Het mooie is dat ze in het tweede kwartaal al sterke toename in hun winsten zagen.

 

CEO Kevin Johnson Foto: Brian Smale

CEO Kevin Johnson Foto: Brian Smale

Inzetten op technologie

Ik loop hier op en neer te stuiteren van geluk zoals je kunt begrijpen. Een van s’wereld grootste concerns zetten vol in op relatiemarketing maar wij zijn recentelijk ook gestart met een horeca marketing concept waar digitale relatiemarketing de kern van is. Een beter cadeau kon ik niet krijgen.

25% van de betalingen van Starbucks zijn blijkbaar al digitaal en de CEO Kevin Johnson (ex Microsoft) zal Starbucks moeten leiden naar 35 miljard omzet in 2021.

Starbucks heeft vast naar ons geluisterd 😉

In mijn recentelijk gegeven Masterclass Relatiemarketing gaf ik al aan dat emotioneel betrokken klanten graag zien dat hun favoriete ‘merken’ een grotere rol spelen in hun leven. Starbuck ziet dat ook:

“We will be driving a consistent and sustained message to the consumer that leverages the fantastic line-up of new beverages, great food pairings, a more welcoming environment for our customers, and reinforced engagement with our customers once they are in our doors,”

Rolling in the deep(sell), up- en cross sell

Met andere woorden de cross, up en misschien wel de deepsell mogelijkheden gaan ze benutten bij hun klanten. Wil jij je ook verdiepen in de basisprincipes van relatiemarketing check dit uitgebreide artikel. Of ga meteen voor de sweet spot en download hier de relatiemarketing kalender waar je je eigen strategie kunt vormen en meteen een budget kunt bepalen.

De geschiedenis van Starbucks in een bonendop

 

By | 2018-05-03T10:00:16+00:00 mei 2nd, 2018|Horeca, klant waardering, Klantenbinding, relatiemarketing|0 Comments

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment