WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

SEO is voor pussycats

Pussycats houden van SEO

Pussycats houden van SEO

Als je alleen maar afwacht op zoekopdrachten en concentreert op SEO zul je nooit DOMINEREN.

Iedereen is verslaafd gemaakt aan SEO en SEA. Vergeet het allemaal. Als iedereen op die SEO sneltrein zit neem dan de auto want die weg is VRIJ! plankgas haal je dat seoboemeltje in.

SEO boemeltreintje rights @un_chat_andalou

SEO strategie is het nieuwe kruidenierschap, wachten tot een klant je winkeltje binnenloopt en dan maar hopen dat je winkel precies is wat de klant zoekt. Een strategie voor losers, angstige pussycats die linkjes verzamelen achter hun computer. Winnaars nemen het initiatief en gaan erop uit! Bellen, versturen mailings, marketen, volgen op, maken afspraken en closen.

SEO is geen aanvalsplan maar defensief…. Reactief, niet proactief.

Want als jouw concurrent WEL actief de markt opgaat en vraag creëert is hij degene waar jouw prospect aan denkt. En dan ben je met SEO. Te. Laat.

[geen zin om te lezen? Luister hem hier: <iframe src=”https://anchor.fm/relatiemarketing-podcast-door-hans-breuker/embed/episodes/SEO-is-voor-pussycats-e1s52o” height=”102px” width=”400px” frameborder=”0″ scrolling=”no”></iframe>

 

 


Computernerds bepalen nu wat jij doet. Denk zelf na. Ga actief de markt op. Zoek interessante klanten bedenk iets OPVALLENDS! en ga aan de slag en blijf die prospects bestoken net zolang totdat je aan tafel komt. Focus op 20 prospects, 50 of 100! Besteed vervolgens veel aandacht aan je huidige klanten en je kan niet meer stuk.

Je moet vraag creëren. Aandacht opeisen. En dat kan alleen op een creatieve wijze en/of hypergoede klantbehandeling. Let’s go people.

 

 

Wie denk je dat succesvoller is, het beste product of het bekendste product?

*Grant Cardone

Nadelen SEO & SEA

  1. Het creëert geen vraag
  2. Het creëert geen vraag
  3. Het creëert geen vraag
  4. Je bent van anderen afhankelijk (specialisten en enger: Google)
  5. Het is freakin’ onbegrijpelijk
  6. De markt zorgt er wel voor dat het steeds ingewikkelder wordt
  7. Concurrentie is moordend
  8. Niet op pagina 1 en je bestaat niet
  9. Het is schieten met hagel t.o.v gepersonaliseerde mailings
  10. D.U.U.R.

In deze markt kom je er misschien wel mee weg. Maar wanneer het slechter wordt. En je hebt geen GET-IT strategie kan je opdoeken.

Er was laatst een Search engine optimisation specialist bij ons op bezoek. Weet je hoe hij aan zijn business komt? Via netwerkevenementen. Can you believe that sh…t! Het is hetzelfde verhaal als de reclamebureau’s die niet adverteren. Waardeloos!

[Pussycat photorights: Beverley Goodwin]

PS voor de b2c markt ligt het anders. Maar ook voor die markt zou ik eerder de aanval kiezen.

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment