WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?
Nieuwsbrief uitbesteden 2018-11-09T08:38:54+00:00

Nieuwsbrief uitbesteden, het beste sinds chocolade donuts

Hallo, mijn naam is Hans Breuker. Vind jij het ook zo gek dat niemand probeert zijn eigen auto te repareren of cv ketel installeert maar wel zelf nieuwsbrieven schrijft?

Het valt mij op hoeveel onprofessionele en vooral saaie nieuwsbrieven er verstuurd worden. Zonde! Wat een nieuwsbrief is de beste manier om rechtstreeks en schaalbaar contact te houden met jouw relaties en een band op te bouwen. En als niemand jouw nieuwsbrieven leest verspil je je tijd en verlies je omzet.

Zeker weten dat je relaties van jou horen 

Wij doen het net even anders. Want als je een nieuwsbrief wilt versturen is het belangrijk om dat met een bepaalde frequentie te doen. Anders sla je een flater. 

Daarom interviewen we je telefonisch en werken dat uit tot een professionele en vooral leuke nieuwsbrief. Jij hoeft dus alleen maar de telefoon op te nemen wij zorgen voor de rest. Hoe ontspannen klinkt dat? 

Ik geloof dat jouw relaties en prospects graag jouw verhaal wil horen. Laat dat nou net de basis zijn van de relatiemarketing filosofie; het creëren van een emotionele binding tussen jou en je klanten en prospects.

 

Hans Breuker

Waarom een nieuwsbrief?

Al krijg ik kippenvel en braakneigingen van het woord nieuwsbrief, je weet wel direct waar ik het over heb. Maandelijkse e-mails met updates over jou en je bedrijf. Het is de beste, slimste, voordeligste en bruutste manier om rechtstreeks in contact te blijven met je relaties. Mijn definitie van relaties is groter dan je waarschijnlijk nu voor ogen hebt.

Doelgroep voor jouw nieuwsbrief:

  1. huidige klanten (joh)
  2. ex-klanten (die nu bij je concurrent zijn)
  3. prospects (iedereen die wel eens geïnteresseerd zou kunnen zijn in je product of dienst of waarmee je in contact bent gekomen)
  4. ex-prospects (wel contact mee gehad maar het is toen niet tot een deal gekomen)
  5. ‘slapende’ klanten (die bijvoorbeeld al een tijd niets hebben besteld)

Bekijk hier de voorbeelden van onze klanten.

 

Het proces is simpel

Bedoelt om het jou zo gemakkelijk mogelijk te maken:

1.

Je wordt telefonisch geïnterviewd. 

2.

Wij werken het interview uit tot een entertaining nieuwsbrief.

3.

We controleren de inhoud van de nieuwsbrief.

4.

We verzenden de nieuwsbrief naar jouw relaties.

Wat staat er in de nieuwsbrief

Let op de eerste nieuwsbrief dateert alweer uit 1978, een computerbedrijf stuurde 600 bedrijven een e-mail aanbieding. Dat leverde 13 miljoen dollar op. Niet gek. Maar er is veel veranderd sindsdien.

De vent in plaats van de tent

Dit is waarin wij ons onderscheiden. We vertellen het verhaal van de ondernemer. In mijn optiek (en ervaring) is dat waar je je in kunt onderscheiden.

Voordelen relatiemarketing stijl nieuwsbrief

  1. jouw verhaal is oneindig. Je hebt altijd iets te vertellen omdat je het verhaal van je ondernemerschap LEEFTt. Je hoeft dus niks te verzinnen
  2. je bouwt een emotionele band met je relatie op. Als je jouw persoonlijke verhaal vertelt kun je als ontvanger een band smeden. Je voelt mee. En dat is wat je wilt natuurlijk want een emotioneel betrokken klant is een loyale klant. En een loyale klant is goed voor zaken.
  3. Iedere afdeling zijn eigen nieuwsbrief. Je leest het goed. Want de ene klant heeft niets te maken met de andere afdeling. Dat betekent dat je flauwe, allesomvattende nieuwsbrieven krijgt die niemand leest.

Waarom moet jij waarschijnlijk een nieuwsbrief uitbesteden

VAK!

Schrijven is een vak. Een moeilijk vak. Ook dat nog. En dan heb ik het nog niet eens over LEUK schrijven. Met dat gekke ongrijpbare ding… humor. Ondernemers die schrijven schieten vaak in een vorm van 1980 reclame schrijven. ‘Ik kan dit, maar dit kunnen we ook! Oh, en vergeet vooral niet dat we ook wel goed zijn in dat andere en check onze referenties. Waaaaaauw’

Daar prikt dus iedereen doorheen. Bovendien is het totaal niet interessant, laat staan entertaining. Vandaar dat je je nieuwsbrief moet uitbesteden. Natuurlijk wil ik dat je dat door mij laat doen. Maar ik ben niet ieders kopje thee… Een andere geweldige copywriter is bijvoorbeeld Aartjan van Erkel. Prijzig, maar razend effectief en slim. En als hij te duur is zoek een freelance journalist bijvoorbeeld.

En uiteraard blijft de lijst altijd van jou.

Consequent

Iedere ondernemer die ik spreek is druk.

Tja de nieuwsbrief, dat doe je de eerste twee keer. En dan verwatert het weer…

Ik hoef je niet te vertellen waarom je consequent je nieuwsbrief moet versturen. Uiteraard om het eerst genoemde top of mind aspect (HOU EENS OP HANS MET DAT TOP OF MIND! zoals mijn buurman Leon Katz zou zeggen). Maar als je een flow creëert qua nieuwsbrieven levert dat geen irritatie op.

Gewenning

Men is nu eenmaal gewend aan nieuwsbrieven, hoe uitgehold en verwaarloosd het medium ook is misbruikt, als je start en je meldt dat je maandelijks bijvoorbeeld je relaties meeneemt. Dan is dat prettig. Verstuur je je e-mails sporadisch?  Dan wek je irritatie.

Resultaten nieuwsbrief uitbesteden

Want zeg nou zelf, daar draait het om. De eerste is een belangrijke (Leon hou je oren dicht): je bent 100% zeker altijd top of mind bij je klant. Dat betekent dat als iemand jouw product of dienst nodig heeft aan jou denkt en niet gaan googelen. Dus je investeert in de lange termijn.

Als je relatie jou vaak ziet, leest en hoort en je neemt diegene mee in je verhaal gaat hij of zij met je meeleven. Je relatie gaat je vertrouwen.

Als je een aanbieding doet (dat kan heus af en toe wel) haal je rechtstreeks omzet op.

Jij kan je focussen op je werkzaamheden

Nadelen van de nieuwsbrief

Je MOET iets leuks sturen of op zijn minst informatief of verhalend. Je komt niet meer weg met alleen aanbiedingen en ‘content’ als tips die je moet doen. Doe je dat niet en is het eigenlijk best wel superdroog wat je doet. Forget about it. Check hier een aantal voorbeelden wat we voor andere klanten deden besloten ‘ik wil mijn nieuwsbrief uitbesteden.’ 

Als je start… Juist. Dan moet je doorgaan.

Als je het zelf doet kost het veel tijd. Want voor jezelf schrijven is het lastigste wat er is.

De nieuwsbrief is zodanig misbruikt dat men kan aangeven dat ze al ‘zwemmen’ in de nieuwsbrieven. Maar ik heb inmiddels al zoveel nieuwsbrieven geschreven en kan aantonen dat het bereik van de nieuwsbrief nog steeds nummer 1 is.

Wat vind jij? Wegen de nadelen op tegen de voordelen?

et is superrrrrrbelangrijk om top of mind te blijven bij al je relaties. Mijn naam is Hans Breuker en ik adviseer tientallen bedrijven op het gebied van relatiemarketing; de optimalisatie van de binding tussen bedrijf en klant. De nieuwsbrief is daarin onmisbaar. Veel ondernemers en organisaties hebben moeite met het schrijven van nieuwsbrieven. Je nieuwsbrief uitbesteden is dan een uitkomst. Dat doen wij vanuit de relatiemarketing filosofie voor tientallen bedrijven met vette resultaten.

Waarom moet je top of mind zijn? 

Omdat iedereen het drukker dan ooit heeft. En jij wilt op het puntje van de tong liggen bij je doelgroep zodat ze jou bellen en niet je concurrent. Maar misschien nog wel belangrijker: je wilt loyale klanten hebben. Dat creëer je door een emotionele binding te maken door o.a. vaak van je te laten horen. E-mail is de enige schaalbate rechtstreekse manier van contact. En als je dan ook nog LEUKE mails verstuurd is het helemaal goed natuurlijk. Laat dat nou mijn specialiteit zijn. 

Wil jij eens horen hoe we dat doen?