WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

Advies voor makelaars. Makelaarmarketing tips.

Advies voor makelaars. Makelaarmarketing tips.

Makelaartuig- Makelaarmarketing

– Makelaarmarketing

Gary Vaynerchuck (een van mijn grootste inspiratiebronnen) heeft dagelijks een vlog waarin je kunt zien wat hij doet en vooral inspiratie kunt halen uit zijn uitspraken, zoals over makelaarmarketing. Vandaag zei hij over makelaars dat ze lopen te slapen. En dat is natuurlijk ook zo 🙂

‘Jullie verleiden je klanten tot een deal en dan ben je vertrokken met de noorderzon. Je versiert een meisje, kust haar en dan ben je pleite. Wat je zou moeten doen is 18 maanden nadat je het huis aan ze hebt verkocht een 200 dollar cadeau box geven. Ze zullen weggeblazen worden. En als ze dan van iemand horen dat ze willen verhuizen of verkopen. Wat denk je dat ze zullen doen? Juist, ze zullen jou aanbevelen.’

De clip start meteen bij het fragment:

Een geweldig, GEWELDIGE observatie. En nu denk jij als makelaar, poeh hé, 200 Euro zeg. Veel geld zeg. Dat kan natuurlijk ook minder. Maar de kern ligt in het feit dat dat is wat je wilt, je wilt mond tot mond reclame. En dat verzeker je door dit soort ludieke acties. En niet door die jaren ’80 manier van makelaarmarketing die nu de meeste makelaars bezigen met die suffe advertenties in de huis aan huis bladen of flyers verspreiden. De ‘waardering’ aanpak werkt veel beter en is oneindig hoger ROI positief. Als je mond tot mond reclame wilt activeren, zorg dan dat daar reden voor is. En dit geldt uiteraard voor alle branches, niet alleen de makelaars.

Bijkomende kers op de taart zijn de social media meldingen die je veroorzaakt en waar jij weer op kunt reageren. Mensen zullen de ongekend attente cadeaus op Facebook, Instagram of LinkedIn plaatsen en jou weer in het zonnetje zetten. Die doorsijpelende media aandacht, PR, heeft veel meer waarde dan bijvoorbeeld een advertentie. Mijn verhuurmakelaar Bianca Combee kwam afgelopen jaarwisseling langs met een fles champagne, zij is apendruk maar vond toch de tijd, ik vertel dat tegen iedereen die het wil horen. En het was ook niet van zo’n lullige fles Prosecco van de AH maar een A-merk fles die we soldaat maakten met 0ud en nieuw.

Dus zet NU die advertentie campagne stop als dat je enige activiteit is. Zoek leuke, persoonlijke cadeau’s uit (denk na of je nog kan herinneren of ze bijvoorbeeld Ajax fan zijn, of graag boeken lezen, o.i.d.) en start met het waarderen van je klanten. En als de zaken draaien als een Jack Russel op speed, bedank dan Gary. En volg hem op alle kanalen als je niet overtuigd bent, zijn podcast kanaal is ook helemaal te gek.

PS Oh, en dit idee kwam bij me op. Als je een huis verkoopt. Geef iets leuks. Natuurlijk is een fles wijn lekker maar dat is niet echt een SHOCK AND AWE presentje waar men het jaren daarna nog over heeft. Een budgetvriendelijk cadeau is bijvoorbeeld een naambordje met de namen. Een origineel en persoonlijke gift.

PSPS weet je niks te bedenken of kan je er de tijd niet voor vrijmaken. Dan snap je dat je ons kunt benaderen voor wat kick-ass ideeën of een complete makelaarmarketing strategie.

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment