WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

IT personeel werven op een originele manier

//IT personeel werven op een originele manier

IT personeel werven op een originele manier

IT personeel werven m.b.v. Twitch

IT personeel werven m.b.v. Twitch

Twitch inzetten voor recruitment is een originele manier om IT personeel te werven. In de Adformatie van afgelopen maand stond een artikel over Twitch, een soort Live Youtube waar je kan kijken naar mensen die computerspelletjes spelen.

Nu denk je: “écht?! hebben mensen niks beters te doen?”

Vast wel… Maar daar gaat het niet om. Jij wilt IT personeel werven. En IT personeel houdt van… Juist; Gamen. Dan kan je banners plaatsen op tweakers met resultaat nul en de originaliteit van een winterpeen. Óf je kunt je als werkgever of recruiter een positie innemen waar jouw doelgroep graag is! Overigens geldt dat ook voor sales doelgroep, ingenieurs, werkvoorbereiders, bouwpersoneel, vakkenvullers (herstel: interieurverzorgers), etc.

Lees verder voor 5 praktische manieren om Twitch in te zetten.

Twitch; de cijfers

  • Opgericht in 2011
  • Maandelijks meer dan 100 miljoen kijkers waarvan meer dan de helft meer dan 20(!) uur per week kijkt
  • De gemiddelde kijker kijkt 106 minuten per dag
  • 6 miljoen uur werd er in 2017 gekeken
  • 2,2 miljoen mensen streamen hun games
  • 35% van de gebruikers kijkt mobiel
  • 15 miljoen dagelijkse gebruikers
  • 80% van de kijkers staat positief tegenover sponsors
  • Amazon kocht Twitch in 2014 voor 940 miljoen (cash). Een koopje gezien de cijfers en de groei.

 

  • 7 miljoen Nederlandse kijkers
  • 70% man
  • 70% jonger dan 35
  • Veelal hoogopgeleid

 Wat kan jij hiermee als recruiter of als merk die staat te springen om (IT) personeel

Hoe werf je personeel via Twitch

Hoe werf je personeel via Twitch

De bovenstaande cijfers laten een aantal interessante feiten zien waar je mee kunt werken.

 

Twitchkijkers zijn gewend aan sponsoren en vinden het een positieve ontwikkeling.

Kijkers hebben vaak een band met de gamer waar ze graag naar kijken. De populairste gamer op Twitch is Ninja met meer dan een miljoen volgers,verdient$ 651.000 per maand) en heeft meer social interacties dan LeBron, Ronaldo en Shaq tezamen. Ze willen vaker kijken naar de gamers en weten dat ze daar geld voor nodig hebben. Als je als merk dan een gamer sponosrt en de gamer kan dan gamen, heb je dus een positief imago. Dat is wel even anders dan wegzappen wanneer het STER blok begint. Daar kan je je dus als werkgever of recruiter positief mee onderscheiden

PS de populairste artiest van het moment DRAKE gaf acte de presence tijdens een live stream van Ninja en brak alle records. Dat geeft maar aan dat het geen niche meer is:

Influencers, de harde cijfers

De gamers zijn net als Youtube vloggers echte influencers. De kijkers hebben een band met de gamer en zijn erg beinvloedbaar. 84% van de millenials zegt te worden beïnvloed door wie ze online volgen. Laat dat cijfer even op je inwerken. En meer:

Influencer marketing content heeft een 11x hogere ROI (Nielsen 2016)

49% zegt advies in te winnen van influencers bij het maken van aankoopbeslissingen (Twitter, Annalect 2016)

Tieners zijnn 7 x meer emotionele betrokken bij YouTube sterren dan ‘traditionele’ sterren (Variety 2015)

40% heeft iets online gekocht nadat ze het zagen bij een influencer op Instagram, Twitter of YouTube (Twitter, Analact 2016)

Praktisch

Je wilt onder de aandacht. Hoe? Mijn ideeën, helemaal voor gratis voor jou.

Kantoor optie

Selecteer een (of meerdere) twitch gamer met een paar duizend volgers. Nodig hem of haar uit op kantoor en laat hem daar gamen en press reapeat.

Branding optie

Laat een flink aantal shirts maken met jouw bedrijfsnaam en pay off. Wissel af omdat je blind wordt van dezelfde boodschap. Of een poster op de achtergrond en kom eens in de zoveel tijd langs.

Showreel/ reclamefilmpje

Maak korte filmpjes en laat die tussentijds afspelen. Ik weet om eerlijk te zijn niet of dat kan inbedded kan maar je kan video’s maken met de gamer samen bijvoorbeeld, dat kan wel.

Events

Host gaming events en nodig een aantal gamers uit en kom in contact met je doelgroep. Dat kan zelfs kleinschalig bij jou op kantoor maar ook online natuurlijk.

Deel uit

Je influencer is een onderdeel van je marketing geworden. Heeft hij/ zij iets leuks gedaan/ gewonnen of 100 nieuwe volgers. Stuur iets waarover je influencer kan praten en jou kan noemen. Maak niet de fout dat je wel ‘even’ een gamertje uitnodigt. Sommige verdienen waarschijnlijk meer dan jij en ik (samen).

De wereld kijkt mee

Nog een pluspunt is dat je in 1 keer meerdere nationaliteiten kunt bereiken.

Dus ga op onderzoek uit of benader een bureau die dit voor je uitrolt. Maar zoals hierboven beschreven kun je ook veel zelf doen. Als je wilt weten wat ´the next thing is´en voor de markt uit wilt zijn moet je nù hier instappen.

Of bel mijn goede vriend Remco van JOIN, de beste recruiter van de wereld en omstreken die regelt het beste personeel.

By | 2018-05-28T13:17:42+00:00 mei 25th, 2018|personeel|0 Comments

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment