WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

Horeca marketing

/Horeca marketing
Horeca marketing 2018-05-02T14:55:41+00:00

Goede horeca marketing laat een tevreden gast vaker terugkomen en zorgt voor een hogere omzet.

Tevreden gasten, relatiemarketing horeca. (Rights: Seattle Municipal Archives)

Tevreden gasten. (Rights: Seattle Municipal Archives)

Meer omzet met horeca marketing realiseren? Dat begint bij de gasten die al bij je komen! Het is makkelijker een gast een tweede keer te laten komen dan een nieuwe gast over de drempel te krijgen.

Jouw gast komt voor een te gekke beleving en gaat met een tevreden glimlach naar buiten. Helemaal happy. Jouw taak zit erop. Hij of zij heeft lekker gegeten/ gedronken/ geslapen en de service was top. Iedereen tevreden. Maar dan?

Je hoopt dat hij of zij terugkomt want de gast was toch tevreden? Zeker. Maar die gast heeft nog meer te kiezen. En die gast heeft het druk en beslist 9 van de 10 keer last minute om ergens te dineren of drinken. Ook al was de beleving goed, je hebt geen zekerheid dat hij of zij terugkomt en je hebt ook geen tools om dat te doen! Want je weet niet wie je gasten zijn en je hebt geen manier om contact te houden met je gast.

Hoe kan je top of mind blijven bij je gasten en ze tot loyale klanten omtoveren?

Zie de verschillende standaardpakketten, ieder pakket is uit te breiden met losse toppings.

1 gang

125per maand ex BTW
  • 1 keer per maand een e-mailing
  • Zorg dragen voor e-mail adressen

3 gangen

165per maand ex BTW
  • 1 keer per maand een e-mailing
  • Zorg dragen voor e-mail adressen
  • Keuzes uit creatieve thema avonden
  • Verjaardagsmailing/ aanbieding naar je gasten

5 gangen

289per maand ex BTW
  • 1 keer per maand een e-mailing
  • Zorg dragen voor e-mail adressen
  • Keuzes uit creatieve thema avonden
  • Verjaardagsmailing/ aanbieding naar je gasten
  • Jubileum mailings (1 jaar lid, etc.)
  • SMS aanbiedingen
  • Verzameling highlights social media

MARKETING TOPPINGS

SMS

bericht

Bang voor spam? We sturen direct na de eerste mail een sms bericht zodat je gast op de hoogte wordt gebracht van de mailing.

Website

Koppeling

Alle informatie uit de nieuwsbrief ook op uw website? Geen probleem. Regelen we.

Verjaardag

Wens

Je gast uitnodigen op zijn of haar verjaardag? Vier het samen! En geef een kleinigheidje. Met een sms of speciale verjaardagsmail? Wij regelen het.

Meer

Mailings

Meer dan eens per maand? Geen probleem. Regelen we.

Rustige

Maand…

Wil je ideeën voor meer bezoekers? Een grappige leuke mailing speciaal voor jouw zaak? Bedenken we voor je.

Hoe krijg je loyale gasten in de horeca?

Top service in een Amerikaanse diner, en daarna?

Top service in een Amerikaanse diner, maar daarna? Hoe houd je contact?

Loyale consumenten geven meer dan twee keer zoveel uit dan onbetrokken consumenten. Ze staan open voor een grotere rol van je bedrijf, denken vaker aan je en praten eerder positief over je.

Je wilt je trouwe klanten belonen en top of mind blijven. Facebook, Instagram, Google zijn prima om klanten over je drempel te krijgen en soms komt er weleens een boodschap aan. Maar je bent volledig afhankelijk van Amerikaanse concerns die met een klik op de knop weer een of ander algoritme veranderen waardoor niemand iets van jouw social media updates ziet.

E-mail adressen verzamelen voor optimale horeca marketing

Wij maken en versturen mailings die vooral tot doel hebben om de loyaliteit met je bedrijf te vormen. Met als gevolg een betrokken gast die vaker bij je komt eten, drinken en/of slapen. Je wilt niet elke maand ‘pusherig’ overkomen. Dat werkt averechts. Maar toch moet er ook brood op de plank komen. We bedenken leuke thema’s, grappige inhakers om mensen over de vloer te krijgen. Natuurlijk kan er op z’n tijd iets weggeven worden maar korting zorgt niet voor een loyale band. Eerder voor koopjesjagers. Toch verdienen je loyale klanten wel een cadeautje op z’n tijd… Zeker als het gaat om je favoriete restaurant.

Speciaal kaartje voor horeca relatiemarketing

Veelgestelde vragen

Waarom geen app?

Omdat we zo laagdrempelig willen zijn om jouw gast te benaderen. Een e-mail adres veranderd niet zo vaak en je hebt die ‘in eigen beheer’, er zit geen platform tussen. Jij bent de baas over jouw opgebouwde gasten database. Apps kunnen makkelijk worden verwijderd of Apple veranderd weer iets en dan ben je alsnog het contact met je gast kwijt.

Wat staat er in de mailings?

Aankondigingen voor de komende maand. Leuk acties, achtergrondinformatie over je zaak, je producten, je stad, je personeel, leuke social media momenten, enz. Afhankelijk van wat jij wilt.

Hoe krijg ik het email adres van de gast?

Dat kan op meerdere manieren:

  • – je personeel/ bedrijfsleider vraagt het na iedere rekening “was alles naar wens? Vind u het leuk als wij een keer per maand een mailtje sturen met aanbiedingen en leuke thema avonden?‘  Dan stuur je de lijst naar ons liefst met naam en natuurlijk email adres. Wij kunnen zorgen voor kaartjes die de gast in kan vullen.
  • Wij maken voor u kaartjes op zodat u die bij iedere gast neer kunt leggen, de gast kan dan zijn of haar naam en email invullen

Afhankelijk van uw wens kunnen wij de email adressen verwerken.

Blijft de email lijst van mij?

Zeker weten, het is jouw lijst. Zodra je geen gebruik van onze dienst wilt maken dan sturen we je de lijst toe in excel.

Zit ik ergens aan vast?

Nee, je kunt iedere maand opzeggen facturatie gaat per automatische incasso.

Kom ik niet in de SPAM folder?

Dat kan, er is niks zeker. De gast heeft natuurlijk ingestemd. Om er ècht zeker van te zijn kunnen we de gast een sms bericht sturen zodat de gast in zijn spam mail kan kijken en de mail als veilig kan bestempelen.

Kan ik ook iedere week een mail sturen

Geen probleem, op ieder potje past ons dekseltje.