WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

Geld verdienen aan de verjaardag van je klant?! Nee toch…

//Geld verdienen aan de verjaardag van je klant?! Nee toch…

Geld verdienen aan de verjaardag van je klant?! Nee toch…

Ik lees net een email nieuwsbrief waar de tranen van in mijn ogen sprongen. De titel: “Geld verdienen aan de verjaardag van een ander?” Een online marketing bureau bespreekt een case waarin twee weken voor de verjaardag van de klant een mailtje werd gestuurd en op de dag van de verjaardag de klant een aanbieding werd gemaild.

Conversie verhogend joh!

En dat is nu het probleem van alleen maar aan conversie denken. Dat er klanten zijn die in zijn gegaan op de aanbieding ok, daar heb je dus gelijk in. Maar het is letterlijk over de rug van een viermoment aan je klant extra geld verdienen en dat werkt contra-loyaal. We zijn als consument toch niet gek? Dat jij mijn verjaardag moet gebruiken om extra geld te verdienen is een waardeloze strategie en bevat de creativiteit van een winterpeen. Het kan beter, slimmer en vooral sympathieker.

Áls je een goede aanbieding hebt pik dan een ander moment uit, wereldvogelteldag of bedenk zelf een dag (zie einde van dit bericht voor een andere invalshoek). Natuurlijk moet je streven naar conversie maar NIET op deze wijze. Als je een emotionele binding met je klant aan wilt gaan (en dat wil je want loyale klanten blijven langer bij, besteden meer en zijn de garantie voor je toekomstige omzet) feliciteer je je klant en geef hem iets. Al is het maar een kaartje want op die manier bouw je aan een lange termijnrelatie.

Laten we eerlijk zijn, die korting kan je altijd geven. Als je dat al wilt…

De reden dat zoveel mensen switchen van leverancier en niet loyaal blijven aan organisaties is door dit soort quick wins, conversie verhogende, on-emotionele en simpelweg ‘graai-acties’. Je voelt je niet bijzonder, je voelt geen band door dergelijke acties. Nee, je voelt je eerder een wandelende portemonnee waar uit gegraaid. wordt. Als je alleen maar bezig bent met conversie dien je ook te kijken naar je churn, je retentie.  Maar dat kun je pas goed doen wanneer je een meet wat er gebeurt als je je klanten begint te waarderen.

Korting is geen belangrijk drijfveer om een loyale klant aan je te binden. Het is niet gek dat ondernemers klagen over klanten die voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten als we ze niets beters bieden dan alleen prijsconcurrentie.

Ik schreef eerder al waarom verjaardagen een belangrijk moment kunnen zijn om klantenbinding aan te gaan. En dat, ook al hebben bedrijven je geboortedatum, er zo weinig felicitaties zijn echt een gemiste kans.

Om niet alleen commentaar te leveren bij deze het betere idee.

De nieuwsbrief ging over shampoo. Mijn idee zou dan zijn om 30 april te claimen als nationale (ver)haardag! De oude koninginnedag. We weten allemaal nog wel hoe Beatrix’ haar eruitzag… Dat is een geweldige hoek om een nationale haardag te introduceren. Extra sterk punt is dat je je zijdelings associeert met de populaire koningin. Bovendien zou ik het smaakvol doen en niet sarcastisch. Je kunt een mening hebben over het kapsel, maar verzorgd is het wel 🙂

Ter ere van Beatrix’ fabuleuze kapsel vieren we nationale verhaardag en hebben we een speicaal pakket voor u samengestel. X merk shampoo, krullers en natuurlijk haarlak! Veel haarlak.

Origineel, grappig en niet over de rug van je verharende klant. Euhm, verjarende klant….

Lees hier op libelle.nl wat geinige feiten over Beatrix’ kapsel. Nooit geweten dat haar kapsel speciaal ontworpen is! Hier kun je als shampoo merk ook iets mee doen, een echt speciaal ontworpen kapsel winnen bijvoorbeeld.

[Rights zilverbat.]

 

 

By | 2018-04-16T10:16:18+00:00 april 13th, 2018|Celebration moment|0 Comments

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment