WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

Deal sluiten, wat kan je doen om die offerte te laten landen.

/, top of mind, waardering/Deal sluiten, wat kan je doen om die offerte te laten landen.

Deal sluiten, wat kan je doen om die offerte te laten landen.

Je wilt die deal sluiten.

Die offerte ligt al een tijd bij je prospect en je wilt snel die deal sluiten. Je hebt gemaild, gebeld en op LinkedIn ge-vind-ik-leukt. Maar dan… Dan wordt het een beetje stalken en dat wil je ook niet. En dat terwijl de reacties op je offerte zo goed waren! Maar ja… De klant is druk en jouw aanbod heeft geen ‘prio’… Wat doe je dan om die deal te sluiten?

Een top of mind mailing naar onze klanten.

Een top of mind mailing naar onze klanten.

Het gekke van dit blogje is dat jij misschien wel een offerte van mij op je bureau hebt liggen en ik jou nu laat zien hoe ik jou klant wil maken LOL! En dubbelgrapig is dat ik dan voor jou dezelfde tactieken kan bedenken… Enfin.

Wat wij doen is top of mind gifts en knipoogjes sturen. Vorige week stuurden we een (voordelige) casual mailing.

Just a cashewel hi…’ ‘To tell you we are absolutely NUTS about you.’ Met een juten zakje cashew noten.

Achterkant kaart met ruimte voor een persoonlijk berichtje

Achterkant kaart met ruimte voor een persoonlijk berichtje die de klant moet verleiden en kunnen we de deal sluiten

Top of mind

Hoewel het voornaamste doel is om de klant te verrassen en te verblijden en zo een emotionele binding te creëren tussen De Relatiemarketeers en onze klanten, ligt er uiteraard ook een sales component aan ten grondslag, die deal moet doorgaan! Mijn bestaande klant kan denken, ‘oh ‘wat een goed idee, wil ik ook wel zo’n cashewel hi versturen.’ Of: ‘wat een leuke waardering‘ of ‘oh ja ik moet ook binnenkort weer eens wat versturen naar mijn klanten.‘ Je bent weer top of mind bij je klant op een positieve manier, je creëert een glimlach.

En ook bij prospects ben je weer op de radar: ‘oh ja ik zal mijn CFO weer eens aan zijn mouw trekken welk budget hiervoor beschikbaar is.’ Of ‘adverteren is schieten met hagel, op deze manier maak ik ambassadeurs van mijn klanten, ik alloceer mijn HELE marketingbudget bij Hans‘ 🙂

Resultaten en kosten

De resultaten van deze mailing zijn buitengewoon goed. Belletjes en foto’s via de whatsapp van smikkelende klanten. En als het goed voelt heb je weer een aanleiding om toch even kort te bellen of de mailing is aangekomen en misschien begint de klant zelf over de offerte. Jij beslist niet want dat ligt er teveel bovenop! Dus let wel op dat je GEEN sales boodschap in je mailing zet, hou het op een vriendelijke waardering. Dus vraag niet weer over die offerte, waardeer je relatie. Iedereen snapt dat je die deal graag wilt sluiten.

Een dergelijke mailing inclusief handling, kaartontwerp, drukwerk, doosje, labeling, porto en verzending komt neer op ongeveer € 15,- Als je daardoor één deal sluit, of een extra opdracht krijgt is het dat al waard. En vergeet ook de klanttevredenheid niet.

Foto van een klant met de mailing

Foto van een klant met de mailing

Kijk hier voor meer voorbeelden. Of neem contact op met ons voor een aantal vrijblijvende concepten en kunnen we een deal sluiten 😉 .

By | 2018-02-21T16:50:37+00:00 februari 21st, 2018|Sales, top of mind, waardering|0 Comments

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment