WeCreativez WhatsApp Support
Hallo! Hans hier
Wat kan ik voor je doen?

Day Foodbar zet vol in op Relatiemarketing

Horeca Marketing

Daan Kroone zet in op relatiemarketing

Daan Kroone van Day Foodbar hoef je niet uit te leggen hoe je je gasten waardeert. Toch wil hij een stapje verder gaan en inzetten op klantenbinding. Niet de eerste die dit doet want ook Starbucks zet vol in op relatiemarketing.

Top of mind blijven wordt lastiger op Facebook (lees: Facebook organic reach is dead). En Instagram wordt steeds vluchtiger. Consumenten zijn zo lui geworden dat we niet eens meer scrollen in de tijdlijn maar alleen de Instagram Stories kijken, en zelfs die ‘tikken’ we weg als het te langzaam gaat. Bekende Instagrammers moeten zelfs in hun stories melden dat ze een nieuwe ‘gewone’ post hebben anders krijgen ze geen likes en ziet niemand de post!

Dus hoe ga je de binding met de consument aan? Want binding aangaan met je klant is niet alleen good for business, het is ook reuze sympathiek!

Beleving

Bij restaurants gaat het natuurlijk om de kwaliteit van het eten en service. Maar beleving, storytelling en het slim gebruik maken van data wordt steeds belangrijker.  Ons horecapakket pakt al die aspecten aan en zorgt voor een optimale klantenbinding. Vandaar dat Day Foodbar, voorloper in de horeca, ervoor kiest om het Day Memberships te lanceren. Een laagdrempelige manier om de consument meer te waarderen en te betrekken bij Day Foodbar.

Door gasten uit te nodigen voor speciale tastings, als eerste op de hoogte te brengen van upcoming events en voorrang te bieden voor leuke events wil ik een interactie aangaan. Ik denk dat mijn gasten het leuk vinden om wat vaker letterlijk een kijkje in de keuken te krijgen. En dat gaan we doen.

We hebben er zin in!

Day Foodbar

In Amstelveen begonnen en inmiddels ook in Amsterdam Zuid gaat men overstag voor de noord mediterraanse keuken met veel aandacht voor de producten. De kaart gaat op de schop in Amsterdam, Day.0

Daan en Hans klikken enorm, de ideeën buitelen over elkaar heen en brainstorms van enkele uren zijn geen uitzondering. Nu gaan we met een uitgekiende strategie aan de slag en beide hebben daar veel zin in!

Day Foodbar Zuid

Hoe werkt het membership model?

Wanneer een gast tevreden is en een fijne lunch of diner heeft gehad krijgt hij/ zij een kaart waar je je naam, email adres en optioneel telefoonnummer en geboortedatum kan invullen. Op die manier heeft Daan een goede manier om de gast te informeren en uit te nodigen. NIET voor prijs acties (want daar creëer je geen loyale klanten mee) maar wel voor leuke extraatjes en zoals gezegd: ‘een kijkje in de keuken.’ Storytelling. Een leuke en eerlijke manier om je gasten te betrekken bij je merk.

De kaarten worden verwerkt door De Relatiemarketeers en wij zorgen er dan voor dat de e-mailings opgemaakt worden en verzonden.

Wil jij ook member worden? Stuur dan een mailtje naar info@dayfoodbar.nl

By | 2018-06-24T16:52:00+00:00 juni 22nd, 2018|Horeca, Klantenbinding, relatiemarketing, top of mind|0 Comments

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment