Lees ontwikkelingen over relatiemarketing en concrete voorbeelden van klantwaarderende gifts

Blog 2018-01-24T10:37:48+00:00

april 2018

Geld verdienen aan de verjaardag van je klant?! Nee toch…

april 13th, 2018|

Ik lees net een email nieuwsbrief waar de tranen van in mijn ogen sprongen. De titel: "Geld verdienen aan de verjaardag van een ander?" Een online marketing bureau bespreekt een case waarin twee weken voor de verjaardag van de klant een mailtje werd gestuurd en op de dag van de verjaardag de klant een aanbieding werd gemaild. Conversie verhogend joh! En dat is nu het probleem van alleen maar aan conversie denken. Dat er klanten zijn die in zijn gegaan op de aanbieding ok, daar heb je dus gelijk in. Maar het is letterlijk over de rug van een viermoment aan [...]

maart 2018

Top 250 Groeibedrijven 2017

maart 30th, 2018|

Top 250 Groeibedrijven 2017 De top 250 groeibedrijven 2017 wordt vormgegeven door het Erasmus Centre for Entrepreneurship (ECE), Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM) en nlgroeit. Het zijn 250 zogeheten scale-ups met minimaal een omzet van 5miljoen euro of 10 werknemers. Het criteria is een jaarlijkse groei van minstens 20 procent. Opvallend vind ik dat de top 10 toch vooral in de consumentenmarkt zit. In alfabetische volgorde: 1. Takeaway.com Takeaway.com 2. Rituals Rituals 3. Coolblue Coolblue 4. Action Action 5. Catawiki Catawiki 6. YoungCapital YoungCapital 7. Basic-Fit Basic-Fit 8. Adyen Adyen 9. Bol.com Bol.com 10. Dynagroup Dynagroup 12Build 247TailorSteel 365Werk a [...]

Emoties en loyaliteit

maart 29th, 2018|

Emoties en loyaliteit Hey! Waar richt jij je op? Promoties? Jouw product het beste maken? De beste prijs bieden? Allemaal onderschikt aan emoties en loyaliteit. Ook al is jouw product beter, voordeliger en heeft het een loyaliteitsprogramma, dan nóg kan jouw concurrent met een minderwaardig, duurder product van je winnen. Spoiler alert, emotionele drijfveren wegen zwaarder dan rationale afwegingen. Echt waar. via GIPHY   We weten allemaal dat je klanten het allerbelangrijkste zijn van je bedrijf. Maar dat het zó belangrijk is, dat wist ik niet eens. Emoties zijn de belangrijkste drijfveren voor klantloyaliteit ontdekte Cap Gemini in een wereldwijd [...]

februari 2018

Loanstreet kiest voor De Relatiemarketeers

februari 23rd, 2018|

LoanStreet kiest voor De Relatiemarketeers als marketingbureau voor de uitrol van de Loan Wolf campagne. Amstelveen, 21 februari 2018 [persbericht] Het doel van de campagne is handtekeningen verzamelen om te helpen bij het opzetten van een financieringsfonds voor MKB-ers. Hoe meer interesse, des te groter het fonds kan worden, maar daar moeten ondernemers wel bij helpen door een petitie te tekenen. De Relatiemarketeers bedacht een activerende campagne in de vorm van een pamflet. Er is zoveel geld in de markt, maar MKB-ers ondervinden vaak hindernissen op hun pad. Het fonds moet ervoor zorgen dat kleinere financieringsaanvragen makkelijker worden. De kritieke massa [...]

Deal sluiten, wat kan je doen om die offerte te laten landen.

februari 21st, 2018|

Je wilt die deal sluiten. Die offerte ligt al een tijd bij je prospect en je wilt snel die deal sluiten. Je hebt gemaild, gebeld en op LinkedIn ge-vind-ik-leukt. Maar dan... Dan wordt het een beetje stalken en dat wil je ook niet. En dat terwijl de reacties op je offerte zo goed waren! Maar ja... De klant is druk en jouw aanbod heeft geen 'prio'... Wat doe je dan om die deal te sluiten? Een top of mind mailing naar onze klanten. Het gekke van dit blogje is dat jij misschien wel een offerte van mij op je [...]

Top 10 redenen om geen relatiegeschenken te versturen

februari 8th, 2018|

Top 10 redenen om geen relatiegeschenken te versturen Top 10 meest gehoorde redenen om geen relatiegeschenken te versturen. Staat jouw excuus er tussen? 1. We willen een super originele gift dat voldoet aan onze waarden en normen en kwaliteitseisen. Al onze klanten moeten het leuk vinden, het moet persoonlijk zijn en voor niet teveel geld. En ik wil een harem aantrekkelijke vrouwen die de hele dag in aanbidding op me liggen te wachten... Áls we/ je al aan zulke hoge eisen kunnen voldoen houd je dat nooit vol om consequent top of mind te blijven. Soms scoor je [...]