5 redenen voor meer aandacht aan relatiemarketing in 2018

/, waardering/5 redenen voor meer aandacht aan relatiemarketing in 2018

5 redenen voor meer aandacht aan relatiemarketing in 2018

5 redenen voor relatiemarketing

5 redenen voor relatiemarketing

1. ENGAGEMENT 😀

Forbes meldde de 3 disruptive marketing trends voor 2018; Brandpurpose, engagement en storytelling. Gemene deler: ‘zorg voor een emotionele binding met je klant’. Hoe doe je dat (op schaal)? Wij geloven dat waardering tonen en relatiemarketing de meest laagdrempelige manier is om binding met je klant te ontwikkelen. Zeker als ‘purpose’ en ‘storytelling’ een ver van je bed show is.

2. EYEBALLS 😯

Fysieke mailingen worden niet veel meer ingezet; ergo je valt op. En wat wil je? Juist. Opvallen met je boodschap. Verstuur consequent, originele mailingen en je bent verzekerd van meer aandacht, loyale klanten en meer contactmomenten.

3. BLUE IS THE NEW BILLY BOL 🙂

Coolblue is het beste voorbeeld van relatiemarketing, ze richten op optimale klantbeleving. Pieter Zwart zag ik recent in Ahoy: “de focus is een glimlach op het gezicht van de klant. Van een cijfer 7 naar een 10. Die glimlach krijgen we o.a. door een kaartje te sturen naar hun klanten na een aankoop.
Niet voor niets dat ze meer dan 1 miljard omzet hebben. Als een bedrijf met consumentenmarges dat al voor elkaar kan krijgen… B2B moeten we hier wat van leren, waardeer je klant! En alstublieft: niet met zo’n duffe taart…

4. LET’S GET PHYSICAL 😳

Een fysieke mailing blijft liggen/ hangen/ zwerven in een bedrijf. Schiet je liever met hagel of met laserbeam accuratesse? Als je een pakketje stuurt met een creatieve gift voor sales of waardering. Reken maar dat jouw product of dienst onder de aandacht komt bij beslissers!

5. SPEED ➡

Je doelgroep is ongeduldiger dan ooit. Je boodschap moet dus supersnel overkomen. Wat mij opvalt is dat gebruikers van Instagram zelfs zo ‘lui’ zijn geworden dat ze bijna alleen nog maar de stories kijken. Dan hoef je namelijk alleen maar te tikken op je scherm om naar het volgende filmpje te gaan. De gebruiker vind het blijkbaar zelfs teveel moeite om met zijn duim naar beneden te scrollen! Dat is geen onderbuik gevoel; influencers posten namelijk IN hun stories dat ze een nieuwe post hebben geplaatst die ze vervolgens onherkenbaar maken zodat ze hopen op likes op de post. Doen ze dit niet, dan zien hun volgers de post dus niet.
Een waarderende boodschap is snel over te brengen is. Hoe? Door o.a. gezamenlijke viermomenten te duiden (x aantal jaar klant, etc.). Je doelgroep ziet direct waar de mailing voor is.

6. NUMMER 1 😈

Ok ik beloofde 5 redenen, maar deze reden vind ik zelf gewoon lekker; business is war. Waardeer je klant en geef je concurrent geen eens de kans om te groeien.

Nog even de cijfers:
80-90% van je toekomstige omzet komt van je bestaande klanten
81% van de werknemers vindt waardering het allerbelangrijkst
Het kost 7 keer meer om een nieuwe klant binnen te halen dan een bestaande te behouden, terwijl de bestaande klant gemiddeld 30% meer uitgeeft

Dus waar wacht je op, bel De Relatiemarkeers en start volgende week met relatiemarketing en de waardering van je klanten en personeel.

By | 2018-01-15T13:05:31+00:00 januari 5th, 2018|relatiemarketing, waardering|0 Comments

About the Author:

Hans Breuker bedenkt voor De Relatiemarketeers creatieve relatiemarketing, dat kan een kaartje zijn, een product of een versnapering. Alles om een verpletterende indruk achter te laten bij klanten en personeel. Verblijden, verrassen en waarderen. "Klantwaardering is een ondergeschoven kindje, wij helpen bedrijven middels een planning al hun relaties te waarderen. We bedenken de gifts en versturen ze ook. Op die manier kunnen organisaties bezig zijn met zaken als super service en een geweldig product of dienst terwijl wij hun klanten verwennen."

Leave A Comment